Naujienos

NEMOKAMAS SEMINARAS VYRESNIO AMŽIAUS ŽMONĖMS (55+) „JUDĖJIMAS – RAKTAS Į KOKYBIŠKĄ SENATVĘ“ 2018 m. spalio 17 d. 11 val. Šiaulių universiteto bibliotekoje (Vytauto g. 84) Kviečiame registruotis vyresnius nei 55 metų amžiaus Šiaulių miesto gyventojus tel. 8 (41) 43 25 39 nuo spalio 8 d. (darbo valandomis).
Sparčiai augant ir vystantis ekonomikai, darbas tampa lengvesnis, daugiau automatizuotas, o nugaros skausmais besiskundžiančių žmonių sparčiai daugėja. Tai – paradoksas. Mūsų tėvai ir protėviai dirbo daug sunkiau, o skundėsi mažiau. Taigi lengvesnis, bet pasikartojančių judesių arba sėslus darbas sukelia žalingą biomechaninę apkrovą stuburui. O mūsų protėviai, dirdami sunkų, bet skirtingų kūno padėčių darbą, buvo daug sveikesni.
Normalios racionalios mitybos sąlygos galimos tik esant energijos pusiausvyrai – kai gaunamas su maistu energijos kiekis per parą atitinka išeikvotos energijos kiekį. Maisto produktuose yra baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių druskų, mikroelementų, vitaminų, vandens ir kitokių junginių.
Kasmet antrasis spalio ketvirtadienis minimas kaip Pasaulinė regėjimo diena. Šios dienos tikslas – didinti žmonių informuotumą apie regėjimo sutrikimus ir aklumą. Šią dieną žmonės skatinami pasirūpinti savo akimis, apsilankyti pas gydytoją.
Ši diena - tai puiki proga prisiminti, kad tokie paprasti dalykai kaip gera mityba, fizinis aktyvumas, saikingas alkoholinių gėrimų vartojimas, bendravimas su draugais ir tais, kuriuos mylite, kuriais pasitikite, poilsis, rūpinimasis kitais ir savimi - tai yra būdai, padedantys stiprinti psichinę sveikatą.
Akimis mes matome, jaučiame, mylime kalbame. Regėjimas mums visiems labai svarbus, tačiau ne visuomet surandame laiko ir noro pasirūpinti akių poilsiu ir mankšta. Taigi visuomenės sveikatos priežiūros specialistė stende pateikė trumpą informaciją apie veiksnius, darančius įtaką mūsų regėjimui, profilaktines rekomendacijas sveikoms akims taip pat pabrėžę, jog dirbant įtemptą darbą labai svarbu pailsinti akis kas valandą 5-10 min. ir pateikė pratimus akims, kuriuos rekomenduojama atlikti bent 2 -3 kartus per dieną.
Vyresnio amžiaus žmonės laikomi našta jaunesniems, dirbantiems gyventojams. Vis dėlto dabar senatvės paprastai sulaukiame būdami daug geresnės sveikatos nei ankstesnių kartų žmonės, be to, vyresni žmonės turi vertingų įgūdžių ir patirties, kuri gali būti naudinga jaunimui. Senėjimas paprastai apibrėžiamas kaip progresuojantis biologinių funkcijų praradimas, kartu su amžiumi mažėjantis vaisingumas ir didėjantis mirtingumas. Šis procesas paprastai prasideda jau po lytinio brendimo.
Spalio 1-oji yra skiriama atkreipti dėmesį į vieną pagrindinių kepenų virusinių susirgimų – hepatitą. Jis dar vadinamas “tyliuoju žudiku”, nes žmonių, nešiojančių hepatitą B ir C daugėja, o jie patys apie tai nežino. Žmogus gali būti užsikrėtęs ir gyventi nieko nejausdamas net 20-30 metų, kol nepasireiškia kitos kepenų ligos. Nesiimant gydymo, hepatitas gali sukelti kepenų cirozę, kepenų vėžį ir mirtį.
Pasiutligė – ūmi, mirtina virusinė užkrečiamoji liga, kuri sukelia galvos ir stuburo smegenų uždegimą. Pasiutlige užkrečiama per seiles, taigi ja nuo sergančio gyvūno galima apsikrėsti ne tik šiam įkandus, bet ir lyžtelėjus. Žmogui šis mirtinai pavojingas užkratas gali patekti per mažiausias odos žaizdeles. Pasiutligės infekcijos šaltinis yra gamtoje.
2018 m. Pasaulinė širdies federacija ragina paminėti Pasaulinę širdies dieną ir pažadėti savo širdžiai, artimojo širdžiai, mūsų visų širdims maitintis sveikiau, dažniau užsiimti fizinio aktyvumo veikla bei skatinti tai daryti vaikus, liautis rūkyti ir padėti aplinkiniams tai daryti